Wilde dieren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thijsenfem - WaarBenJij.nu Wilde dieren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van thijsenfem - WaarBenJij.nu

Wilde dieren

Door: Femke

28 April 2006 | Nederland, Amsterdam

Hai allemaal! Hoe is het? Heb een enerverend weekje gehad, ‘t begon vrijdag met een hockeyborrel waar we allebei weer tot laatste met teveel drankjes op bleven.. Toen zaterdag het Oranje bal! Ik had mn Nemo/bruidsjurk aangedaan, was een groot succes, iedereen vond m geweldig! Na een kilo haring opgesmikkeld te hebben begon t diner en daarna de band, en iedereen ging helemaal los, erg gezellig! Nog op t podium staan zingen en drummen haha..
Zondag (tijdens thijs verjaardag boehoe, maar hij kreeg allemaal bezoek gelukkig) om 10 uur alweer naar t vliegveld samen met Rob, de journalist van de Telegraaf en Femke. Stapten we netjes op tijd in t vliegtuig, zat er iemand op onze plaats..Hem weggestuurd, bleken er nog meer mensen op onze plaats te willen zitten.. Zaten we in t verkeerde vliegtuig! Haha, deze ging naar Surabaya, niet naar Palangkaraya..
Wij dr weer uit en vervolgens bleek onze eigen vlucht 3 uur vertraging te hebben en de airco in de wachtruimte was stuk, dus lekker in de sauna t brakke zweet kwijtgeraakt:(

Maandag die journalist de hele Orang utan opvang laten zien, heeel veel over de palmolie shit verteld en een heuse fotosessie gehad met mij, Fem en kleine orang utans! Blij dat dit niet mijn baan is.. 1 met femke was t mooist dus denk dat ik niet met foto en al in de krant kom.. Maar de palmolie kwestie is ook belankgrijker!
Dat vond Femke ook en dat vertelde ze op de terugweg niet zo heel soepel tegen Rob: dat ze bang was dat t zo’n telegraaf-knuffel gezellig-met-die-zielige-orang utans-artikel zou worden. Dit kon Rob bepaald niet waarderen, en vervolgens praatten ze niet meer met elkaar! Wat een gezelligheid.. ik ertussenin..
Na wat heen en weer gepraat maakten ze t gelukig wel weer redelijk goed.. Moest ook nog 3 uur in de file met die gast!

Gister een grote vrijlating op de eilanden ten noorden van Jakarta gehad. Dit gaat als volgt: de onderminister van bosbouw -die nooit 1 positieve vinger heeft uitgestoken voor de dieren- ,maakt het hok van de aap/ wilde boskat/ roofvogels /schildpad open, en daaromheen staan maar liefst 15 journalisten met 10 camera’s en nog 20 bosbouw medewerkers..
Tsja op die aap na durfde nu niemand zn hokje uit met al die mensen. Dus de boskat werd uit zn hok geschud en de vogels met zand bestrooid!
Arme beesten, maar wel lekker vrij nu, al is t op een eiland. De makaak (Monnie) wilde trouwens weer met ons mee terug, hij zwom naar ons toe toen we richting de boot waadden.. Gelukkig bleven Pram en Femke een nachtje op t eiland om te zien hoe t ging.

Vandaag weer naar de opvang, kwamen weer 4 grote landschildpadden binnen.
De Gibbonfoundation wordt nu zgnmd los gezien van de opvangcentra, (al zijn zij wel de enige echte geldschieter) en de bosbouw wil nog wel met de centra verder, dus lekker vaag! Ga dus voorlopig nog niet de bak in gelukkig!

Straks borrel op de ambassade, weer haring!

Bedankt voor jullie leuke reacties steeds en een fijn wknd! Veel liefs femke

• 29 April 2006 - 06:58

Anouk:

Goedemorgen!! Wat leuk dat oranje gebeuren aan de andere kant van de wereld. Ik heb vannacht niks meegekregen van Koninginnenacht omdat ik dienst had...:-( Nu dus al wakker, hond al uitgelaten en ga ik maar wachten wanneer er meer mensen wakker worden die even rondje vrijmarkt in Den Bosch willen doen! Wanneer komt dat verhaal in de Telegraaf?
    Groetjes Anouk

• 30 April 2006 - 07:30

Karen:

Ha Fem en Thijs,

Wat een avonturen weer! Kijk uit naar dat krantenbericht.

De foto's zijin weer super. Moet nog steeds erg lachen om at Balkenende-biertje-verhaal!

Kus, Karen

• 30 April 2006 - 09:40

Aggie En Thijs:

Ha Femke en Thijs,
    Wat een belevenissen allemaal. Hopelijk gaat het met de losgelaten dieren nu en leven ze nog lang in vrijheid. Thijs nog gefeliciteerd met je verjaardag en zo te zien op de fotos kom je geen feestjes te kort. Bedankt voor het bericht met de mooie fotos en nog een fijne tijd. P.s. hoelang blijven jullie daar nog ? groetjes Thijs en Aggie en poot van een wat dementerende maar weer gezonde Kobus.

• 30 April 2006 - 18:35

Maartje:

Hoi Fem,
    er stond in het WNF-krantje trouwens laatst wel een heel groot artikel over palmolie, gelukkig dus dat er wel iets van meer aandacht komt daarvoor. Heb net koninginnenacht/dag achter de rug, weer HEEEEL gezellig, nu lekker zondaguitbrakavond.
    Kus maartje

• 01 Mei 2006 - 07:14

Dirk En Marjan Van Den Bos:

Leuk, zullen er weer van genieten! PA/Ma

• 03 Mei 2006 - 09:20

Femke:

hai Aggie en Thijs, beankt voor jullie bericht! we blijven nog tot eind augustus ongeveer. Arme Kobus, is ie zo dement? Groetjes

• 07 Mei 2006 - 20:56

Marie- Catrien:

He lieve Thijs en Femke (1),
    Hoe gaat het daar in het fijne Jakarta?
    Ik wilde even zeggen dat je artikel in de Telegraaf van gisteren (zaterdag 6 mei) enorm goed en leuk was om te lezen. En mooie foto, je ziet er goed uit!!! Ga zo door!!!
    Dikke kus vanuit een zonnig Belanda