Perahu vulkaan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van thijsenfem - WaarBenJij.nu Perahu vulkaan - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van thijsenfem - WaarBenJij.nu

Perahu vulkaan

Door: Femke

23 Januari 2006 | Indonesië, Batavia

Bij Bandung, hier 3 uur rijden vandaan is een mooie vulkaan te vinden die we nu toch maar eens moesten gaan bekijken! Met 3 auto’s en chauffeurs :) gingen we vroeg op pad gister. Bij de 1e krater die best mooi was, was het enorm toeristisch met allemaal stalletjes en verkopers. Alles was te koop behalve wat we nodig hadden, nl een regenpak voor iedereen die gekleed was op een dag op het strand en niet op 2000 m hoogte in de regen! Alleen Thijs en ik hadden een poncho mee!
Claire, Gemma, Thijs en ik wilden niet wachten tot de regen ophield en gingen dus alvast de wandeling van 20 min rond de krater doen. Een gids? Nee die hadden we heus niet nodig!
Beetje jammer dat de hele krater in de mist verdween.. En dat we een verkeerde afslag namen.. Na 10 afslagen was ook Thijs zijn orientatie kwijt (ik was m na de 1e al kwijt, evenals Claire). Hadden we nu maar je kompas meegenomen Derk!
De 1e twee uur was t nog heel grappig en een leuk avontuur, t 3e uur al iets minder (het steile pad veranderde in een modderstroompje, Balou bibberde en kon niet meer zodat we dr in de rugzak moesten doen, en Leo moest ook regelmatig over obstakels getild worden) en t 4e uur , na drie keer weer op hetzelfde punt teruggekomen te zijn, werd t helemaal pittig de sfeer erin te houden!
De groep achterblijvers begon een beetje ongerust te worden en had het toeristen kantoor al ingeschakeld toen wij eindelijk, bijna 4 uur later dan gepland, als 4 verzopen katjes en 2 verzopen hondjes weer aan kwamen kakken.
Droge kleren, nasi goreng en thee maakten weer veel goed!

Van de apen op het eiland zijn er nu trouwens nog 7 over (rest mee teruggenomen) en daar gaat heel goed mee! Ook met Bobby en zijn wonden gaat het heel goed gelukkig. Nu weer op zoek naar een volgend eiland...
Liefs uit Indosnesie!

• 23 Januari 2006 - 08:15

Else:

wat een mooie foto´s! wel eng hoor dat verdwalen, dat kan in NL bijna niet.

• 23 Januari 2006 - 09:16

Truus:

Femke zijn de foto's met je nieuwe fototoestel gemaakt?Erg mooi,jammer dat het weer zo slecht was.Wij hebben vorige jaar ook deze krater bezocht, maar wij zijn niet zo avontuurlijk als jullie.We hebben daar wel gewandeld maar zijn dezelfde weg terug gegaan.

• 23 Januari 2006 - 09:46

Karen:

Wat een avontuur weer, bij die vulkaan! Kan me helemaal voorstellen hoe dat gegaan is...

Gelukkig waren jullie uiteindelijk toch weer op het goede pad!

En inderdaad leuke foto's!

• 23 Januari 2006 - 12:21

Lisa:

Thijs en Clair konden nog wel lachen...of was dit nog in het begin?

• 23 Januari 2006 - 23:02

Marjan:

Spannend hoor dit avontuur had je domdom de kompas van derk niet bij je moet je gewoon altijd op zak houden Leuke en ook mooie fotos met die mist maar ja wel ongezond voor je orientatie. Enfin eind goed al goed of zoiets je weet wel , Zit ik hier savonds weer laat voor dit ding DUS WEES GERUST HET WORDT GEEN KLETSVERHAAL OH GUT KRIJG IK DIE HOOFD LETTER S NIET MEER WEG . Was je trouwens een beetje geemotioneerd toen je die taart op je verjaardag kreeg? Volgens mij zag ik wat betraande oogies ach ja je mist je moeder natuurlijk ... Maar wat geweldig van die kamera . wat had je nou ook alweer van ons geld gekocht? Dat ben ik even kwijt. Dat het met die apen goeg gaat is toch kikken he Goed werk hoor wat jullie daar doen . Eigenlijk zou je er nog meer bekendheid in nederland aan moeten geven Misschien ligt daat ook een taak vboor mij ????? Who knows. Ik ga naar bed lekker nog wat lezen wens jullie goede nacht en morgen gezond weer op liefs en tot bellen

s. Doeiiiiiiiiiiiiiiii ss

• 24 Januari 2006 - 13:31

Wiekje:

Zeer bijzonder zowel jullie avontuur als de foto's. Toevallig vorige week een hele mooie documentaire gezien over de laatste grote uitbarsting van de St Helena. Functioneerde jullie krater nog? Blij dat jullie het weer overleefd hebben