Vakantie New Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van thijsenfem - WaarBenJij.nu Vakantie New Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van thijsenfem - WaarBenJij.nu

Vakantie New Zeeland

Door: Femke

30 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hai allemaal!
Na een fantastische vakantie in New Zeeland zijn we weer veilig thuis in het stinkende Jakarta! En vooral weer gezellig bij de hondjes...
Wat een mooi land, Nieuw Zeeland! En zoveel geweldige dingen die je er kunt doen!
We zijn begonnen in Auckland, waar we Derk en onze paps en mams op t vliegveld hebben opgehaald, heerlijk hebben gewandeld, gegeten gelachen en bijgekletst. Maandag de camper opgehaald en het grote avontuur kon beginnen!
De camper was wel iets kleiner dan gedacht.. maar dat mocht de pret niet drukken;)!
In Waitomo begon t gelijk al goed en hebben we in wetsuits met autobanden door ijskoude grotten ‘getubed’: je laten meedrijven en van watervalletjes afspringen met die band om je billen, erg grappig. En ondertussen gloeiwormpjes aan het plafond bekijken.. Onze ouders hielden t bij een lekker droog boottochtje.
Het volgende programma bestond uit mooie geisers en gekleurde meren in Rotorua, een heel toeristische maar toch leuke Maori-show en een parachutesprong boven lake Taupo (wauwie wat was dat gaaf!). Daarna gingen we naar Tongariro, waar we een indrukwekkende wandeling van 7 uur door de vulkanen van Mordor (uit The Lord of the rings) hebben gemaakt. Onze ouders hielden t bij een wat kleinere wandeling zonder blaren!

Tot zover het noordereiland, nu was het tijd voor tandemfietsen naar wijnboerderijen in Blenheim (zuidereiland) om de New zeelandse wijnen eens te keuren.. En lekker waren ze zeker!
Nadat de drank weer was uitgewerkt zijn we op weggegaan naar Abel Tasman national park. Hier zijn supermooie baaien, helderblauwe zee en dichte bossen. Lekker gewandeld (nu waren Thijs en ik voor t eerst in 1 ½ wk even 3 uurtjes alleen..fijn!) en met zn allen op een grote catamaran gezeild, mm..
Nu was t tijd voor weer wat meer actie en vertrokken we naar de Frans Jozef en Fox gletsjers. Hier hebben Derk Koen Thijs en ik een wandeling met spikes onder je schoenen over de gletsjer gemaakt, wauw, wat was dat mooi, al dat blauwwitte ijs om je heen!

Vervolgens gingen we via een supermooie weg tussen bergen en meren door naar Queenstown. Hier werd Derk 30 en Koen en mn vader werden ook een jaartje ouder.. Dat moest gevierd worden en dat hebben we gedaan!
In 1 dag wildwater raften (in een rivier omringd door hoge rotsen, wij level 4, pa&ma level 2/3) en paragliden (we gaven mn vader een tandemvlucht cadeau) en met als klap op de vuurpijl een erg ‘cool’ bezoekje aan de ijsbar! Heel leuk, zelfs je glas was van ijs!
Thijs en ik hebben hier zelf ook geweldig geparaglide (thijs had zn glider meegenomen), was wel spannend, voor t eerst op een nieuwe plek! Thijs zn laatste vlucht was ook erg exciting, er stak nl. ineens een gigantische wind op! Ik zou een tijdje na hem vertrekken en dat mocht niet meer door de sterke wind. Ik mn glider inpakken, naar beneden rijden, was Thijs tot mn grote schrik niet op t landingsveld en ook niet in de lucht... en hij was zeker al 40 minuten geleden vertrokken..
Bleek hij ergens anders op een oefenveldje geland te zijn, samen met een andere tandemparaglider, pff!

Last but not least zijn we naar Milford Sound gegaan, de bekende fjorden in t zuiden. We hadden enorm geluk met het weer, een stralende zon! De weg erheen was al een spektakel van bergen en gletsjers en toen volgde ook nog een boottocht door de prachtige groene fjorden. De dolfijnen zwommen mee met de boot, zo dichtbij dat we ze konden aanraken..;0)

De laatste 2 nachtjes hebben we lekker in een hotel in Christchurch geslapen, rondgelopen, gezellig gegeten en voor de laatste x spelletjes gedaan.
Gister om 4.30 ‘s ochtends afscheid genomen van de familie en op weg naar Sydney!
Hier hadden we 7 uur de tijd, dus lekker boottochtje gedaan, door de stad en park gewandeld en terrasje gepakt. Echt een mooie stad!

Hopelijk heb ik niemand verveeld met dit lange verhaal, korter lukte echt niet!
Veel liefs femke

• 30 Maart 2006 - 07:43

Marleen:

Klinkt goed allemaal!!! Camper ziet er idd niet enorm breed uit...haha...Super leuke foto, Fem met je bruders! En die Maori gast...heeft ie geen boventanden?? Getver...ziet er jekkie uit! Maar leuke vakantie gehad, mooi! Groetjes

• 30 Maart 2006 - 07:50

Truus:

Wat geweldigd dat je al zo snel jullie vakantie op de site heb gezet.We hopen over 14 dagen nog meer van jullie verhalen te horen.
    Heel veel liefs

• 30 Maart 2006 - 10:06

Maarten:

Mooi dat jullie ook zo geluk hebben gehad in Milford Sound.

Het lijkt wel of er bij Milford Sound een klimaatverandering is opgetreden en er altijd de zon schijnt.

• 30 Maart 2006 - 10:26

Lidwieke:

een heel inspirerend verslag en prachtige foto's wij vertrekken a.s. zondag naar NZ en kunnen niet wachten om het allemaal in levende lijve te zien. Op de terugweg hebben we een stopover in Sydney.

• 30 Maart 2006 - 11:04

PA/MA:

FEMKE/THIJS

Wat goed dat je nu al deze fijne samenvatting gemaakt hebt van onze vakantie.

Fantastisch !!!

groetjes
    PA/MA/DERK/KOEN/MEINKE!

PS; computer zei dat wij van de mailing list gehaald zijn ??

• 30 Maart 2006 - 20:29

Karen:

Ha Fem en hijs,

wat super weer om die verhalen te lezen en de foto's te zien! Veel herkenning ook!

Kus, Karen

• 30 Maart 2006 - 20:30

Karen:

Oja, Maarten, toen wij in de Milford sound waren niets dan regen... Helaas!

• 31 Maart 2006 - 11:24

Steef:

Wat een HEEEEEEEERLIJKE tijd hebben jullie gehad!!! Op de valreep ook nog Sidney...ben jaloers! Misschien moeten we met zijn allen daar naar toe verhuizen?

X

• 02 April 2006 - 09:07

Femke:

Jeee, wat super. Ik kan geen genoeg krijgen van die foto's!! Het ziet er ook steeds weer zo anders uit! Nu weer even flink afkicken in JKT!
    XXX

• 02 April 2006 - 11:45

Thijs En Aggie:

ha Thijs en Femke.
    We hebben net Dirk en Marjan gesproken en ze heeb enorm genoten net zoals jullie. Het is heel leuk om al vast een indruk te krijgen van jullie reis. En de fotos zijn ook heel mooie. Ik begreep van Dirk dat er bijna 1000 fotos zijn in het totaal ? We wachten op Marjans verjaardag voor de rest. Veel liefs Thijs en Aggie en poot van Kobus.